Städ&plugg dag

Idag har jag varit riktigt effektiv!
Steg upp tidigt och kom faktiskt ihåg min tvättid.Glömde Inte nycklarna i tvättrummet den här gången.
Försökte få igång min nya dammsugare som lagt av bara sådär,utan lycka.Så det blev till att sopa hela lägenheten och skura golvet förhand eftersom jag varken äger skurhink eller svabb haha.Jobbigt som tusan men nu är det rent och fint igen.Efter detta unnade mig ett härligt bad med jordgubbskumm,ansiktsmask,ett glas vitt och tända ljus.Mysigt!

Nu ska jag slänga ihop lite käk och sedan återgå till studierna.
Tänkte faktiskt lyxa till det idag med makaroner och kidneyböner,lite sweetchili och vitkökskrydda.Snabbt,gott,enkelt,relativt nyttigt och kostar inte skjortan!
Delar med mig av receptet för den som tycker detta låter schysst.

Koka upp lite vatten i en kastrull,tillsätt 1dl snabbmakaroner.
Låt kok ca 3 min.Häll av vattnet.I med en halv burk kidneyböner.Krydda med massor av vitlök och cayennepeppar,eller lite som du vill.Häll på lite sweetchili sås.

Bertatt och klartt!Tar inte mer än 5 min.

Tjing fling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0